poniedziałek, 11 czerwca 2012

Złota Doopa 2012

Zgodnie z tradycją, jak najbardziej świecką, zapoczątkowaną na moim onetowym blogu, mam zaszczyt przedstawić Wam, Szanowni Czytacze, laureata tegorocznej Złotej Doopy".
Tych, którzy nie wiedzą, pragnę poinformować, iż nagroda ta jest całkowicie apolityczną, pozbawioną jakiegokolwiek ideologicznego podtekstu próbą uhonorowania wkładu rodzimych intelektualistów w mentalny rozwój Narodu jako społeczności, a, jako że od wybitnych myślicieli roi się, liczba żyjących tęgogłowych pomników rośnie w tempie porównywalnym z szybkością działania drobnokomórkowego raka płuc, ów laur, przyznawany jest co pół roku.

 Nie wdając się w akademickie szczegóły, pragnę oznajmić, iż dzisiejszym zdobywcą zaszczytnego Trofeum jest:

WICEPREZYDENT MIASTA GDAŃSKA ANDRZEJ BOJANOWSKI


Wkład Laureata w nowoczesną myśl socjologiczno - antropologiczną jest do prawdy nie do przecenienia. Otóż, bowiem, po meczu, inaugurującym rozgrywki EURO 2012 na gdańskim stadionie, był uprzejmy wyartykułować, co następuje:

"Dziękuję mieszkańcom, służbom, wszystkim, że po prostu potrafimy się zachować jak normalni ludzie, cywilizowani biali ludzie. I nasi goście też, dzięki temu, się zachowują, tak jak się zachowują biali normalni ludzie, czyli bawią się wtedy, kiedy można się bawić, kiedy trzeba iść już spać, idą spać . Nie brudzą straszliwie, nie szkodzą, nie niszczą."
(za "Dziennikiem Bałtyckim")

Ta wielopoziomowa, wielowątkowa wypowiedź wymaga choćby jednego akapitu komentarza. Proszę więc uprzejmie:

Pan Wiceprezydent, doprawdy, zbyt wiele czasu spędza w oliwskim ZOO.


Złota Doopa 2012

Do statuetki, wysłanej za zaliczeniem pocztowym, pozwoliłem sobie dołączyć również dvd z filmem poglądowym pod tytułem: "Black cock orgy", ukazującym nie-białych umiejętność godzenia pracy z zabawą. Film, rzecz jasna - z polskim dubbingiem.
I - pisemną propozycję, by od tej chwili obdarzyć Gdańsk honorowym tytułem Miasta Białych Ludzi.

A, jako muzyczny upominek:


81 komentarzy:

  1. Świetny film wybrałeś;) Obawiam się jednak, że to może wpędzić białego "myśliciela" w chorobę. Oby jego słowa nie zostały przetłumaczone na angielski i wysłane do BBC.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obawiam się, że już zostały przetłumaczone:)

      Usuń
  2. Witaj. To jedna z tych notek, z których niewiele rozumiem:)
    Wiec pozdrawiam:)
    Bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Postanowiłem wyręczyć Pana Prezydenta przed uroczystym wręczeniem Złotej Doopy i przetłumaczyłem qw Google jego mowę na angielski a potem znowu na polski. mam nadzieję, że polskie tłumaczenie niczym nie różni się od oryginału :))
    "Thanks to residents, services, everything that you just can behave like normal people, civilized white men. And our guests too, thanks to behave, behave like normal white people, that play when you can have fun when you go to sleep, go to bed. not terribly dirty, not harm, do not destroy. "
    i na abarot:]
    "Dzięki mieszkańców, usługi, wszystko, czego tylko mogą zachowywać się jak normalni ludzie, w cywilizowanych ludzi białych. I nasi goście też, dzięki zachowywać, zachowują się jak normalne białych ludzi, że grać, kiedy można się bawić, gdy idziesz spać, iść do łóżka. nie strasznie brudna, a nie zaszkodzić, nie niszczyć ".

    OdpowiedzUsuń
  4. "rodzimych intelektualistów" powiadasz?? no to ja już wolę być klasą robotniczą! (ale tłumok! ciekawe, czy długo jeszcze tym wice pobędzie?)

    OdpowiedzUsuń
  5. To Ty Brunet nie wiesz, że niebiali ludzie, bawią się wtedy, kiedy nie można się bawić, kiedy trzeba iść już spać, nie idą spać . Brudzą straszliwie, szkodzą i niszczą?
    A Pan Prezydent to wie!
    Złota - zasłużona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Urzekła mnie jego historia.... Wycieram łzy wzruszenia. Że też ten tak poczciwy biały człowiek mógł zdobyć się na taką iście wysublimowaną wypowiedź o swoim jakże niedocenionym rasizmie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to idę sobie oko nacieszyć Lewandowskim ;)

      Usuń
    2. a czymże tak te oko cieszysz? Całością? En face? A może czymś bardziej intymnym?

      Usuń
    3. Całością... Brunet ten gówniarz jest ode mnie młodszy. Zresztą większa cześć naszej reprezentacji jest ode mnie młodsza - normalnie zaczynam się starzeć. :(

      Usuń
    4. nie Ty jedna:))

      Usuń
  7. panu prezydentowi należy się Złota Doopa jak nic...a miasto Gdańsk od tej chwili będzie dla mnie miastem czystym,ludzi białych,bo niebiali brudzą,chociaż na czas meczy(meczów?:P) chyba nie...:P))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będę w Gdańsku w sobotę,to Ci dam znać jak jest:)

      Usuń
    2. ok..bądź naszym okiem i uchem :P))))
      zawozisz statuetkę?:P)))

      Usuń
    3. no myślę...dobrze by było dośc dużą doopę zawieźc adekwatną do jego mądrych wypowiedzi...:P)))
      tylko ciężkie to cholerstwo by było...P)))

      Usuń
  8. Jestem kobietą, nienormalnym człowiekiem, po prostu nie potrafię się zachować jak normalni ludzie, cywilizowani biali ludzie! Dzięki temu, się zachowuję, tak jak się nie zachowują biali normalni ludzie, czyli bawię się wtedy, kiedy nie można się bawić, kiedy trzeba iść już spać, ja spać nie idę . Brudzę straszliwie, szkodzę, i niszczę.
    Czy jestem biała kobietą ???
    :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i chcę złotom doopę, najlepiej własnom :P

      Usuń
    2. nie:) jesteś mentalną kolorową:))

      Usuń
    3. jak masz złotą, to się podziel:)))

      Usuń
    4. ok, jak tylko zobaczę, że się zazłociła to siem podzielem ;P

      Usuń
    5. czekam więc na raport z pola:)

      Usuń
    6. jakby to nie zabrzmiało, w kontekście wypowiedzi "złotoustego", jestem w czarnej dupie ;)

      Usuń
  9. Kolejny raz tradycji stało się zadość. Zasłużył sobie...
    p.s. Oj, mogłam wpaść na tę kawę, ale miałam taką ferajnę ze sobą, że nie wiem, czy byś w depresję nie popadł... ;))) Na drugi raz o nr telefonu proszę, przynajmniej mmsem pocztówkę wyślę. ;)
    Bruncio, al mam radochę - moja wnusia - lenka ma 7 miesięcy i zaczęła dziś chodzić!!! :))) To morze robi takie cuda? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie takie cuda dzieją się nad morzem - a następnym razem zapraszam z ferajną:)

      Usuń
    2. Milo mi bardzo, ale... Się dobrze zastanowiłeś z tym zaproszeniem? ;))) Dwa maluchy w tym są i broją niemożliwie... A Lena nie gaworzy, tylko piszczy... :)))))))))) Bruncio, miałbyś dość po pierwszym kwadransie. :)

      Usuń
  10. Na tle obowiązującej politycznej poprawności promującej wyłacznie to co kolorowe i tęczowe wypowiedź pana wiceprezydenta brzmi rzeczywiście żałośnie, jak nie z tej epoki. Może żona go zdradziła z murzynem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tym nie pomyślałem:) Lepsze to niż "autobus Arabów"?:)

      Usuń
  11. Złota doopa absolutnie zasłużona! :)
    A ja się zastanawiam, kto go wybrał, pewnie inni biali ludzie z Gdańska :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przewodniczącym Kommisji która go wybrała był pewnie, też gdańszczanin, znany Autor pokrętnych bon motów i koszącej analizy sam Wielki Literat.

      Usuń
    2. uprzedzając następne pytanie-ja do tego nie przyłożyłem ręki:)

      Usuń
    3. sugerujesz Prezia OTAKE?:)

      Usuń
  12. Przyznaję, zasłużył sobie. Mało kto dziś potrafi strzelić takiego purta....

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli złote dupy wręcza się za niepoprawne politycznie nietakty, to winien ją otrzymać nie tylko ów pan - przeciwnie, powinna stać się symbolem negatywnych skutków wolności słowa i wieść (biały) lud na granice dobrego smaku bądź poza nie.

    Jak rozumiem, kształt statuetki, jako przypominający tąż część ciała "Hotentockiej Venus" jest polemiką z białym opresywnym eurocentryzmem? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. otóż to - to rodzaj polemiki zwanej analną:)

      Usuń
    2. Zwolennicy postmodernistycznego dyskursu będą zachwyceni ;)

      Usuń
  14. a czy doopa jest biała czy kolorowa??? :) :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jednym słowem złoty zad dla białego człowieka. Bo zasłużył.

    OdpowiedzUsuń
  16. jesssos... jaki to normalny, cywilizowany, biały...debil!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ee, no coś Ty..., On ten rzekomo inteligentny gospodarz to przemówienie powiedział z władczym palcem w doopie!
    No, bo nie przecież z władczym palcem w ....!
    Ja nie mam nic naprzeciw, aby mu wysłać złotą statuetkę tylko z władczym palcem w doopie!
    Pozdrawia Inna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj poranną porą Brunecie, chciałam usprawiedliwić się... spalę każdy dowcip!
      Tam gdzie są trzy kropki to powinno być w wa.....!
      lub bardziej dosadnie ci..!
      Wiesz, nie wiem jak to nazwać jestem dobrze wychowana, czy pruderyjna?
      I takie słowa nie przechodzą mi przez gardło!
      Pozdrawia porankiem INNA

      Usuń
    2. No, i jesteś wielki, zamiast przyznawać "Złote malinki" przyznajesz "Złote doopy"!
      No, ale "Złote doopy z palcem w doopie" byłby bardziej symboliczne!
      A może bardziej dosadne?
      Pozdrawia INNA

      Usuń
    3. z władczym, czyli-czyim?:)

      Usuń
    4. "dobrze wychowana", "pruderyjna"-a jakież to ma znaczenie skoro efekt ten sam?:)

      Usuń
    5. następnym razem będzie złoty palec jedynie:)

      Usuń
    6. "Efekt ten sam" nie pozwala mi udzielić odpowiedzi na to pytanie:)
      Pozdrawiam Inna

      Usuń
    7. Mogę coś zaproponować...proszę:), razem ze "Złotą Malinką".
      Malinka tak jak tęcza zmienia kolory i na końcu jest złota.
      "Złota malinka" i "Złoty palec" to chyba w tym samym filmie grali?
      Pozdrawiam Inna

      Usuń
    8. Przemyślałam..., Złota Malinka i Złoty Palec z tej samej bajki są....cóż, a dopiero potem mogą być z tego samego filmu.
      Pozdrawiam Inna

      Usuń
  18. Witaj dr Brunet, rzeczywiście wynalazłeś wypowiedź, ale przynajmniej to głupstwo wyrażone wprost, a nie zakamuflowane naukowym żargonem, aby udawało mądrość. A więc do obśmiania, a nie niebezpieczne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że nie niebezpieczne - niebotycznie durne:)

      Usuń
  19. To jako biała mogę czuć się zaszczycona. Rzyć, nie rzyć . Złoto jest złotem

    OdpowiedzUsuń
  20. W takim razie ten pan powinien przyjechać do Krakowa i stanąć na czele tych normalnych, cywilizowanych, białych kiboli, którzy pięknie się bawią udając małpy na widok czarnoskórych piłkarzy. Poziom ten sam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sądzę że to jego klimaty:)

      Usuń
    2. Wiesz... chyba powinieneś pomyśleć o innej nagrodzie bo, bądź co bądź, złoto to szlachetny kruszec a i dupy bywają niczego sobie:))

      Usuń
  21. Zamiast komentarza, Brunciu, dwa cytaty:

    "2Pac (Tupak Shakur, czarny, amerykański raper - przyp. Klater) przeklinał kiedyś podczas wykładu w Malcolm X Grass Roots Movement w Nowym Jorku, na początku lat 90. Tuż obok niego siedziała jakaś kobieta. W pewnym momencie nachyliła się do niego i powiedziała:
    – Czy mógłby pan zmienić swój język? Pan nas obraża.
    2Pac spojrzał na nią i odparł:
    – Przykro mi, jeśli mój język panią obraża, ale nie może on obrazić pani bardziej niż świat, jaki pozostawiło mi po sobie pani pokolenie."

    "Mam tyl­ko jed­no marze­nie. Mam tyl­ko jedną rzecz którą chciałbym zo­baczyć tak nap­rawdę. Chciałbym zo­baczyć jak żyją ra­zem – czar­ni, biali, Chińczy­cy, wszys­cy – to wszystko." - Bob Marley
    no comment

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja twierdzę,że to co powiedział,jest zupełnie zgodne ze zdrowym rozsądkiem.Co gorsze, tak naprawdę nie widzę nic zdrożnego w treści wystąpienia.Jeśli już takie treści budzą u poniektórych złe skojarzenia,to dołóżcie jakieś wiaderko pomyj plus dwieście słów na k... czy ch.. i może wreszcie doznacie upragnionego orgazmu. Inna sprawa,że facet się wyraźnie zakałapućkał i myślał iż mówi do ludzi.No cóż w dzisiejszych czasach nigdy nie wiadomo czy po tak modnych eksperymentach genetycznych,mówisz do ludzi czy krzyżówek kozy z palmą.

    OdpowiedzUsuń
  23. ja wiem , ze ty dobrze tlumaczysz, bo juz nieraz cie panie chwalily ;-) ale czy ty na pewno czegos nie pomieszales z polskiego na polski , bo jezeli nie, to znowu sie dziwie, a mialo mnie juz nic nie dziwic ;-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli potrzebujesz tłumacza,to przez najbliższe 3 tygodnie znajdziesz takich koło stadionów. Wolontariat zwykle robi to gratis.Zresztą jako człowiek doustny,masz spore szanse zadziwić ich również,nie tylko siebie.

      Usuń
    2. a cóż to oznacza-człowiek doustny?:)

      Usuń
  24. no kurcze:))) hahahahha... takie były przed Euro rozmowy o polskim rasizmie, że facet ...wymiekł i poszedł tropem ogólnoeuropejskiej, a może i ogólnoswiatowej mysli na temat Polski...i podziękował, że jednak sie przesłyszał:))) Ulzyło gościowi, a Ty od razu , że Doopa, że statuetki z brązu...że zoo...:)))))))) hahahahah...

    OdpowiedzUsuń
  25. jeśli mowa o białym człowieku, to może nieco humoru przytoczę


    List Murzyna
    Drogi biały kolego:

    Powinieneś zrozumieć kilka rzeczy:
    Kiedy się rodzę - jestem czarny.
    Kiedy dorosnę - jestem czarny.
    Kiedy praży mnie słońce - jestem czarny.
    Kiedy jest mi zimno - jestem czarny.
    Kiedy jestem przerażony - jestem czarny.
    Kiedy jestem chory - jestem czarny.
    Kiedy umieram - jestem czarny.

    Ty, biały kolego:
    Kiedy się rodzisz - jesteś różowy.
    Kiedy dorośniesz - jesteś biały.
    Kiedy praży Cię słońce - jesteś czerwony.
    Kiedy jest Ci zimno - jesteś fioletowy.
    Kiedy jesteś przerażony - jesteś zielony.
    Kiedy jesteś chory - jesteś żółty.
    Kiedy umierasz - jesteś szary.

    I Ty, masz czelność nazywać mnie kolorowym?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam nadzieje, ze troche tych bialych ludzi nie poszlo spac i posprzatalo po innych kolorowych?
    W sumie to Pan Prezydent ma jakas obsesje komplikowania zdan! zeby to nie przerodzilo sie to w namietnosc potrzeby rozbudowywania w jeszcze bardziej skomplikowane :)

    OdpowiedzUsuń
  27. A wiec cierpimy na brak czasu:)
    To norma:)
    Pozdrawiam Cię:) I cieszę sie, ze zyjesz:)

    OdpowiedzUsuń

nawrzucaj