czwartek, 19 kwietnia 2012

Nieczęsto staje mi...

OBYWATELKI I OBYWATELE!
BLAGIERKI I BLAGIERZY!

Nieczęsto staje mi i, bezsprzecznie, jest to wina polityków.
Poziom debaty publicznej w naszym kraju sięgnął bruku. Powiem więcej - piwnicy, a niekiedy również fundamentów. A przecież państwo nasze fundamenty ma porządne, solidne, betonowe - z Torunia, żelazobetonowe - z Żelazowej Woli, a wszystkie tradycyjnie pokryte styropianową izolacją. Cóż  więc takiego się stało, że wszystko nagle zaczęło przeciekać?

Towarzyszki i Towarzysze.
Powiedzmy sobie szczerze: kiedyś było inaczej. Władza porozumiewała się ze społeczeństwem za pomocą kilku zaledwie zwrotów. I też potrafiła wywołać emocje. Może i nie porywała tłumów, ale czy to jest dla dobra ogólnego najważniejsze? Pamiętajmy, że władza to nie Talib, porywać nie musi.
Zabawnie było? Było. Kulturalnie było? Było.
Trzeba więc głośno zapytać: komu to wszystko przeszkadzało?


Poniżej - krótki instruktaż pisania kulturalnych przemówień w starym stylu (źródło - wykop.pl)


Dowolny fragment z rubryki I połącz z dowolnym fragmentem z rubryki II a następnie z fragmentem z rubryki III i IV. W ten sposób otrzymasz przemówienie na dowolną okazję. Ilość możliwych kombinacji wystarczy na 40 godzin przemawiania!
I
II
III
IV
Koleżanki i koledzy
realizacja nakreślonych zadań programowych
zmusza nas do przeanalizowania
istniejących warunków administracyjno- finansowych
Z drugiej strony
zakres i miejsce szkolenia kadr
spełnia istotną rolę w kształtowaniu
dalszych kierunków rozwoju
Podobnie
stały wzrost ilości i zakres naszej aktywności
wymaga sprecyzowania i określenia
systemu powszechnego uczestnictwa
Nie zapominajmy jednak, że
aktualna struktura organizacji
pomaga w przygotowaniu i realizacji
postaw uczestników wobec zadań stawianych przez organizację
W ten sposób
nowy model działalności organizacyjnej
zabezpiecza udział szerokiej grupie w kształtowaniu
nowych propozycji
Praktyka dnia codziennego dowodzi, że
dalszy rozwój różnych form działalności
spełnia ważne zadania w wprowadzaniu
kierunków postępowego wychowania
Wagi i znaczenia tych problemów nie trzeba szerzej udowadniać, ponieważ stałe zabezpieczanie informacyjno- propagandowe naszej działalności
umożliwia w większym stopniu tworzenie
systemu szkolenia kadry odpowiadającemu potrzebom
Różnorakie i bogate doświadczenia
wzmocnienie i rozwijanie struktur
powoduje docenienie wagi
odpowiednich warunków aktywizacji
Troska organizacji a szczególnie
konsultacja z szerokim aktywem
przedstawia interesująca próbę sprawdzenia
modelu rozwoju
Wyższe założenia ideowe, a szczególnie
rozpoczęcie powszechnej akcji kształtowania postaw
pociąga za sobą proces wdrażania i unowocześniania
form oddziaływania




Szanowni Państwo.
Były takie czasy, gdy mówiło się o sprawach niewygodnych bez lęku. Bez strachu, natrętnych fraz, myśli, bon motów i lajtmotywów. Mówiło się, a nawet śpiewało:




Nie od dziś wiadomo, że muzyka łagodzi obyczaje. Zmniejsza napięcie. Pozwala dostrzec rzeczy do tej pory okryte mgłą, szczególnie tą sztuczną

Umiłowani.
Kiedyś potrafiliśmy się chwalić brakiem osiągnięć. 
Na przykład Majewski:




Dzisiaj - nie ma już wśród nas Majewskich. Są za to: Niesiołowscy, Kaczyńscy i Palikotowie. Są: katolickie cioty i naćpana hołota. Dziś, jak nigdy wcześniej - czarne jest białe, a ustawowa deregulacja zawodów sprawiła że licencjonowanym zdrajcą może być byle pętak, pod warunkiem że zdradza o świcie
Dziś - zaprzańcy idą w zaparte, napierając na stołeczne stolce, a reszta Narodu - ma biegunkę.

Obywatelki i Obywatele.
Jak tak dalej pójdzie, to wszyscy się odwodnimy. 
Bywało tak przecież..
Znamy historię Wieszcza Naszego Najprzedniejszego, tego, który omyłkowo uznał Litwę za swoją ojczyznę. Wspaniałomyślnie wybaczyliśmy Mu to. Jak gdyby tego było mało - wynieśliśmy Go na ołtarze. 
Ale dobrze wiemy, jak przesrany spotkał Go koniec. Znamy nazwisko zdrajcy - rzućmy nim, nie bójmy się nazwisk, nie lękajmy się rzucać - oto proszę: Towiański. To on podstępnie wszczepił wielkiemu poecie bakcyla.
A zresztą - cholera! Najważniejsze, byśmy umieli wyciągać wnioski.

Koleżanki i Koledzy.
Nie dajcie się zwieść.
Za każdym z nas ktoś stoi. 
I nawet, jeśli okazuje się, że jest to tylko Anioł Stróż, pamiętajcie - należy zachować czujność.

Najdrożsi.
Wybaczcie. Zagalopowałem się. Obowiązująca dziś retoryka polityczna wzięła górę nad osobistą kulturą i poprawnością. 
Miejcie jednak, prócz nadziei - nie tej lichej, marnej - także wzgląd na moje lata.
Choć odrobinę współczucia. 
Ostatnimi czasy bowiem, nieczęsto staje mi. Z winy polityków, rzecz jasna.


tytuł zapożyczony - autor J. Zych

38 komentarzy:

  1. Za każdym z nas ktoś stoi, ale i coś chodzi :)
    Miłego popołudnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi-to raczej po nas:)) Pozdrawiam:))

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że po mnie nie chodzi, chociaż nerwowo podrapałam się właśnie po karku :)
      Ale piesek i kotek świeżo poddane odpchleniu, więc czuję się też zabezpieczona!

      Usuń
    3. Dzięki że przypomniałaś - muszę odrobaczyć kota i psa:))

      Usuń
  2. no tak, jezeli nie staje to trzeba koniecznie znalezc winnego za ten stan rzeczy.....bo : Roznorakie i bogate doswiadczenia, konsultacja z szerokim aktywem zmusza nas do przeanalizowania systemu szkolenia kadry odpowiadajacego potrzebom...(skorzystalam z tabelki).To tam, pomiedzy wierszami, kryje sie wina za stan niestawania..:)

    OdpowiedzUsuń
  3. otóż to:) ale wolałem, by ktoś to zrobił za mnie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak zdecydowanie, "dość już tych kabaretów politycznych!" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej:)
    Ja mam wzgląd właśnie na lata:) - dlatego nie wybaczam:)
    A zestawienie doskonałe:)
    Na każda okazję:) Świetne:)
    A serio?
    Myślę, ze potrzeba meteorytu:)takiego job jewo mać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze względu na wzgląd-okaż miłosierdzie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem księdzem.
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czy ja napisałem "odpuść mi"?:))

      Usuń
    2. Matką Teresą z Kalkuty też nie jestem:))

      Usuń
    3. zdaję sobie z tego sprawę - a propos - sześć razy próbowałem-zablokowałaś moje komentarze u siebie?

      Usuń
    4. Czy Tobie całkiem odbiło?
      Jak w ogóle może Ci przyjść do głowy taka myśl???????????????????? eh...i to bez uśmiechu...
      Nie!! Nie mam w zwyczaju blokować.
      Jedyna osobą jaka zablokowałam i to na privie jest Sławek, bo dostawałam setki wyjców i monologów:), uprzedziłam go.:)
      heh
      One pokazują się z opóźnieniem. Wina onetu. Jak zwykle.

      Usuń
    5. Wolałem wyjaśnić:) wyjec????:)))

      Usuń
    6. Wyjec – jest to list, który jeśli nie otworzy się go w chwilę po dostarczeniu, wybucha i wykrzykuje jego treść.:)))))
      Wciąż tę samą:)

      Usuń
    7. to prawie jak bomba:))

      Usuń
    8. Dlatego detonuję ją przed wybuchem:)
      Bo pirotechnikiem jestem:), ale ginąć nie zamierzam:)
      pa:)

      Usuń
    9. Nie ma czego:)
      Każda innosc mnie fascynuje. Ta tez:)
      Chociaż czasem trudno, ale przecież nikt nie mówił, ze bedzie łatwo:)

      Usuń
    10. "inność" dość uciążliwa, więc podziwiam:)

      Usuń
    11. Ta akurat tak:)
      Ale jak innosc to po całosci, a nie wybiórczo:)
      Jestem szurnięta. Nie zapominaj:)
      ide spac:)
      do .....
      :**

      Usuń
    12. nie zapominam:)) BUźka:)

      Usuń
    13. Cos Ci wysłałam na poczte:)
      Tylko nie miej nic w ustach:)
      Doskonałe:)

      Usuń
  8. Ja Ci bardzo współczuję. Tak samo jak nam wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  9. no cóż Brunecie,mam wzgląd na Twe lata,zatem tym bardziej współczuję Twej przypadłości,a co bedzie dalej????!!!...:P)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Mdli mnie gdzy oglądam polityków a szczególnie zakłamany pysk kaczora Donalda. Zatem nie oglądam wiadomości za to oglądam My little Pony , miasteczko koników w którym świat jest kolorowy - przynajmniej czuje się jak na haju a i dziecko ma radochę

    OdpowiedzUsuń
  11. andante spianato20 kwietnia 2012 08:53

    Wiesz co Bruncio, przyjedź Ty lepiej do Pyrkowa. Wyładniał , bo zazielenił sie. Inna rzecz , że w mieście jest pandemonium komunikacyjne. Ale przecież możemy je przemierzać per pedes apostolorum.Pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń

nawrzucaj